Priester Luc Thiry

Geboren in Zoutleeuw in 1949 werd hij priester gewijd te Zoutleeuw in 1985.
Na Bierbeek en Boutersem werd hij in 1994 pastoor in Lubbeek Sint-Martinus en Binkom. Later kwamen daar ook nog de parochies van Pellenberg en Lubbeek Sint-Bernardus bij.
In 2006 volgde hij in onze toenmalige federatie pastoor Berben op toen deze op rust ging. Hij werd daardoor ook verantwoordelijke in de parochies Glabbeek, Kapellen en Zuurbemde.
Op dit moment verdeelt Luc zijn aandacht en tijd over tien parochies want later kwamen er ook nog Attenrode, Bunsbeek en Wever bij.

Luc hecht een grote waarde aan goed verzorgde vieringen. Niet alleen huwelijken, uitvaarten en communievieringen worden goed voorbereid, ook over de wekelijkse homilie wordt goed nagedacht. Je kan die trouwens elke week nalezen op deze website.
Luc is een graag geziene priester in onze parochies. Hij heeft dan ook veel aandacht voor mensen, kinderen en jongeren en ook voor de zieken en de zwakkeren onder ons. Elke week gaat een groot gedeelte van zijn tijd naar het bezoeken van zieken, zowel thuis als in het ziekenhuis. Heb je nood aan een goed gesprek, een warm bezoek, dan kan je daarvoor steeds bij priester Luc terecht.

Je kan hem bereiken op 016 / 63 26 77.

Vroegere priesters in de zes Glabbeekse parochies

De lijst kan je hier vinden...