EERSTE COMMUNIE groep Glabbeek
ma 15 april '24

Zaterdag (20 april ’24) ontvangen de meisjes en jongens van de groep Glabbeek voor de eerste keer de Heilige Communie om 10 uur in de kerk van Kapellen. Kom je meevieren en -bidden?

OP TOCHT NAAR SCHERPENHEUVEL
zo 14 april '24

Te voet, met de fiets of met de auto op tocht naar Scherpenheuvel op zondagochtend 12 mei 2024….
Ga je mee?

VORMSELVIERING 2024
do 11 april '24

PASTOOR LUC GAAT MET PENSIOEN
zo 07 april '24

Luc Thiry is sinds 2006 pastoor van Attenrode, Bunsbeek, Glabbeek, Kapellen, Wever en Zuurbemde. De week na Pasen ‘24 gaat hij met welverdiend pensioen voor onze parochies. Hij blijft wel voorganger van de zondagsviering van 9.30 uur in de kerk van Kapellen.

We nodigen iedereen uit om via www.kerkglabbeek.be/lucmetpensioen of via een briefje in de brievenbus van de pastorie van Glabbeek (Dries 9, 3380 Glabbeek) persoonlijke verhalen, memorabele momenten, mooie herinneringen, … met Luc, zowel in zijn hoedanigheid als persoon als in zijn functie als pastoor, te delen. Na 30 april 2024 zullen we deze herinneringen bundelen en aan Luc overhandigen.

OVERLIJDEN ARSEEN DE COSTER – ZUURBEMDE
wo 03 april '24

Op 31 maart ’24, Pasen, overleed Arseen De Coster op 92-jarige leeftijd. We nemen op zaterdag 6 april 2024 om 10.30 uur gelovig afscheid van hem in de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk van Kapellen.
We betuigen onze christelijke deelneming aan zijn familie en wensen hen veel sterkte.

Mogen we vragen om uw gebed voor Arseen?

De rouwbrief kan u vinden op https://begrafenissen-rummens.be/condolences/31-maart-2024-arseen-de-coster/

ZALIG PASEN
zo 31 maart '24

Christus is verrezen! Waarlijk, Hij is verrezen!
De pastorale zone Sint-Franciscus Glabbeek wenst u van harte een Zalig Pasen!

DE KERKKLOKKEN VERTREKKEN VANAVOND NAAR ROME!
do 28 maart '24

Vandaag -Witte Donderdag- vertrekken de klokken van onze zes kerken naar Rome en keren zondag -Pasen- terug. Omstreeks 18.15 uur worden de klokken voor de laatste keer geluid en zal er tot Stille Zaterdagavond in de Glabbeekse parochies en daarbuiten geen kerkklok meer te horen zijn. Volgens de legende verlaten de kerkklokken op Witte Donderdag de kerktoren en vliegen ze naar Rome tijdens de mis. De klokken krijgen miraculeus vleugels en vliegen hoog boven de wolken. In Rome halen ze chocolade-eitjes op en vliegen ze terug naar hun kerktorens, waar ze de eieren in tuinen en parken laten vallen. Dus, niet de paashaas, maar vliegende klokken verstoppen eieren met Pasen.

OVERLIJDEN MARIE-LOUISE COENEN
wo 27 maart '24

Op 25 maart ’24 overleed Marie-Louise “Wiske” Coenen op 85-jarige leeftijd. We nemen op woensdag 3 april 2024 om 10.30 uur gelovig afscheid van haar in de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk van Kapellen.
We betuigen onze christelijke deelneming aan haar familie en wensen hen veel sterkte.

Mogen we vragen om uw gebed voor Marie-Louise?

De rouwbrief kan u vinden op https://www.ingedachten.be/overlijdensberichten/overlijden-detail/25-03-2024/marie-louise-wiske-coenen

OVERLIJDEN PAUL TWEEPENNINCKX
ma 25 maart '24

Op 23 maart ’24 overleed Paul Tweepenninckx op 70-jarige leeftijd. We nemen op dinsdag 2 april 2024 om 10.30 uur gelovig afscheid van hem in de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk van Kapellen.

Mogen we vragen om uw gebed voor Paul?

De rouwbrief kan u vinden op https://begrafenissen-rummens.be/condolences/23-maart-2024-paul-tweepenninckx/

Pagina's