Vormsel (sacrament) / Plechtige Communie

Twaalfjarigen merken dat ze stilaan bij de groten worden geteld. Naar de middelbare school gaan is een voelbare overgang. Een jaar waarin een en ander verandert… Ook het Vormsel wil iets laten voelen van groeien naar nieuwe ervaringen in het leven. God zelf wil ons raken en meenemen in zijn vriendschap. Dat is zeker iets bijzonders - iets waar je zelf voor moet kiezen… Denk je dat Jezus ook jou iets te zeggen heeft? De viering van het Vormsel is een feestelijk moment, en het is natuurlijk fijn om eens in het midden van de belangstelling te staan. Maar daar houdt het niet op. Bedoeling is zeker om vandaar uit wat meer vorm aan je leven te geven, om te worden wie je echt bent en zijn kan voor anderen. Dat gaat niet zomaar vanzelf… je moet er wat voor over hebben om als christen te leven en om samen op weg te gaan naar het Vormsel. Je mag er wel zeker van zijn dat dit je blij en gelukkig kan maken!

Wanneer vieren we het Vormsel?
De Glabbeekse parochies in de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk van Kapellen op zaterdag 13 april 2024 (én 27/04/2024) - zaterdag 3 mei 2025 - om 10.30 uur * 2de zondag na Pasen.

Wie contacteren?
Gert Janssens, 0474 / 72 14 82, gert.janssens@kerkglabbeek.be, Facebookprofiel (messenger), Whatsapp